17 Ocak 2012 Salı

Ne İş yapacağız?

Yapacağımız kararlaştırdıktan sonra tanımlamasını yaparak iş planlamamıza devam edebiliriz.

Diyelim ki, eğitim danışmanlığı firması açmak istiyoruz.

- Yurtdışında eğitim almak isyen öğrenci veya mezun kişilere eğitim almak istedikleri konulara uygun okul seçenekleri sunmak ve vize, konaklama gibi işlemlerde yardımcı olmak.


Hedef Pazar veya Kitle

- Eğitim danışmanlığı daha çok bireysel olarak başvuran müşterilere hitap edeceğinden özellikle mezun olmak üzere olan genç öğrenciler birinci hedef olarak gözükmektedir. Bunun yanısıra dil eğitimi almak isteyen öğrenci olmayan kitlede diğer bir önemli müşteri kitlesidir.

- Yurtdışında eğitim almak isteyen bireyler genel bir hedef pazar tanımlasıdır.

Hangi Ürün/Hizmeti Sunmalısınız?

1. Ücretsiz danışmanlık hizmeti Veriliyor

2. Öğrenciye göre programlar belirleniyor.

3. Okul kayıt işlemleri yapılıyor.

4. Profesyonel anlamda vize danışmanlığı yapılıyor.

5. Uçak bileti temini ve konaklama işlemleri hallediliyor.

Ürün/Hizmetinizin Rakiplerinizden Ne Farkı Olacak?

- Online takip sistemi ile başvuru sonucunu takip edebilme şansı

- Ekstra olarak burs danışmalığı hizmeti sınav danışmanlığı

- Öğrencinin kendi bilgilerini bulabileceği bir database (internet sitesi üzerinden)

Rakipleriniz Kimler?

Yapılacak olan pazar araştırması ile rakipler tespit edilmelidir.

Rakipleri tanımak önemlidir. Sorulması gerekenler arasında:

- Yaptıkları işler bizim yaptıklarımızla benzer mi , örtüşüyor mu?

- Pazar payları ve kar marjları nedir?

- Hangi tedarikçiler / okullar ile anlaşmaları var?

Bunun gibi sorular gibi analize yönelik, fikir verici sorular sorulmalıdır.

Ticaretin kurallarından biri alırken kazanmaktır. Başarılı bir alım her zaman ucuza

almak anlamına gelmeyebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder